Câteodată se strică magia între influenceri şi branduri.

Pentru că e vineri şi ne place mai light, am zis să vă spun de povestea asta pe care am găsit-o astăzi.
Este vorba despre o tipă/influencer (pentru că aşa se prezintă ea) de 22 de ani care face vlog. Long story short, tipa voia să meargă în vacanţă cu iubitul în Dublin şi a început să trimită mailuri către câteva hoteluri alese pe sprânceană cu tema “pot să stau gratis la tine şi fac nişte postari în social media?”

Fairytale gone bad a fost că directorul unuia dintre hoteluri, s-a supărat rău de tot pe duduie şi a postat pe facebook emailul primit de la fată, cu tot cu următorul răspuns:

Dear Social Influencer (I know your name but apparently it’s not important to use names),

Thank you for your email looking for free accommodation in return for exposure. It takes a lot of balls to send an email like that, if not much self-respect and dignity.

If I let you stay here in return for a feature in your video, who is going to pay the staff who look after you? Who is going to pay the housekeepers who clean your room? The waiters who serve you breakfast? The receptionist who checks you in? Who is going to pay for the light and heat you use during your stay? The laundering of your bed sheets? The water rates? Maybe I should tell my staff they will be featured in your video in lieu of receiving payment for work carried out while you’re in residence?

Lucky for us, we too have a significant social media following. We have 186k followers on our two Facebook pages, an estimated 80k on our Snapchat, 32k on Instagram and a paltry 12k on our Twitter, but Jesus Christ, I would never in a million years ask anyone for anything for free. I also blog a bit (www.paulvstenson.com), which as far as I’m aware is another way of saying “write stuff on the internet”. The above stats do not make me any better than anyone else or afford me the right to not pay for something everyone else has to pay for.

In future, I’d advise you to offer to pay your way like everyone else, and if the hotel in question believes your coverage will help them, maybe they’ll give you a complimentary upgrade to a suite. This would show more self-respect on your part and, let’s face it, it would be less embarrassing for you. Here is a little video I produced which you may learn from: http://bit.ly/2mKTDTD

Best regards,

Paul Stenson
www.charlevillelodge.ie

P.S. The answer is no.

Apoi fata a primit o tonă de notificări şi mesaje, ba de bine, ba de rău, a plâns mult şi a făcut un vlog.

Ca de obicei, părerile sunt împărţite.

Din punctul meu de vedere, fata, la 22 de ani, poate nici nu ştie prea bine că research-ul este mamăl şi tatăl a orice şi ar fi frumos să ştii cu cine stai de vorbă înainte să i te adresezi. Cred că nu sună tocmai frumos şi bine să îi spui unui hotel care are 186k followeri pe fb, 80k pe snapchat, 32k pe instagram şi 12k pe twitter, că tu eşti un influencer cu mulţi subscriberi pe youtube şi followeri pe instagram şi că ai mai lucrat şi cu alţii şi le-a mers bine ălora.

Cred că un email simplu de prezentare şi o întrebare legată de o posibilă colaborare e suficient. Dacă brandul respectiv e interesat de o colaborare, sigur va intra pe canalele tale să îţi vadă nr de subscriberi, să vadă felul în care scrii/vorbeşti/livrezi, să vadă ce ai făcut pentru alţii, etc. Mie, personal, niciodată nu mi-au plăcut ăştia care se laudă atât de mult (ba chiar înfloresc mai mult decât e cazul), ăştia care îşi pun o funcţie de 10 cuvinte pe cartea de vizită, ăştia care ştiu EI ce e mai bine pentru tine, cum EI pot să facă, cum EI te vor scoate din anonimat, cum fără EI ai fi un nimeni, dar dă-mi şi mie ceva gratis.

Cred că una este ca brandul să îţi trimită o floare, o bomboană, o atenţie şi alta e să începi să dai mailuri brandurilor pe care NU ţi le permiţi, sub denumirea de “colaborare”. Un fel de “Dragă, Mercedes, mi s-a pus pata rău pe un model mic de fete. Încă n-am bani de schimbat maşina, dar dacă vrei îţi scriu toată viaţa nişte articole.”

N-am înţeles niciodată specimenele care nu îşi permit nişte lucruri dar le vor şi au impresia că trebuie să le şi primească doar prin prisma faptul că există. Cred că prea multă lume s-a învăţat cu barterul ăsta aiurea.

N-ar fi frumos ca toată lumea să fie plătită pentru munca prestată şi aşa fiecare să plătească mai departe produsele şi serviciile pe care le vrea şi pe care şi le permite? Asta ca să nu mai visăm cai verzi pe pereţi. Vorba cântecului “ai bani, mănânci, n-ai bani, nu ţi-e foame”.

Ca să nu mai spun că pe pagina hotelului era postat acum 3 luni şi un video, produs de ei, despre părerea pe care o au despre self numiţii influenceri care ar lauda şi ridica în slăvi orice produs primit gratis. (recunosc că mie mi-a plăcut video-ul).

House of Influencers

White Moose presents "House of Influencers"Starring Jen Hatton SketchesProduced by Paul V. StensonDirected by Gerardwalshfilmmaker

Posted by The White Moose Café on 22 Octombrie 2017

Acum, nu sunt de acord nici cu ce a făcut nenea patronul. Cred că putea să dea un mail frumuşel fetei în care să îi spună “merci, fata, dar nu mă interesează”.

Dar după cum spuneam, părerile sunt împărţite. Voi ce ziceţi?

6 replies
  1. Emil Calinescu
    Emil Calinescu says:

    Nu am inteles daca sintagma HOTELURI ALESE PE SPRANCEANA era pe bune sau nu. Eu am impresia ca, de fapt, a trimis la mai multe (sa zic toate), fara sa se uite fiecare ce politica are. Daca vedea acel clip despre influensari, isi dadea seama ce sanse are.

    Altfel, eu sunt din ala care nu condamn pe nimeni. Ea si-a facut datoria, a incercat. SI-a mai facut un clip cu vizualizari, deci reclama negativa tot reclama este. Hotelul a iscat un mic scandal, au iesit si ei bine din toata afacerea (nu a injurat, nu a jignit, nu a calomniat). Toata lumea si-a facut reclama, toata lumea e fericita.

    Da, tipul de scandal unde absolut toata lumea are dreptate. Caci “prost” e cine da, nu cine cere (apropo, eu zic ca tipa se va caza gratis la un alt hotel, pronostic personal).

    Reply
  2. Cristina
    Cristina says:

    Dl incalca secretul corespondentei si nu tine cont ca tot ce e postat, de genul, cu instigare la hate si se considera prejudiciu de imagine poate fi proba in instanta. Daca dovedeste ca are mult de pierdut in urma acestui caz, va avea bani sa stea la un hotel si mai bun. E clar ca dl are ceva personal cu trend-ul. Fata nu cerea chiar gratis (cred), dar unde s-a ajuns e prea mult. Nu cred ca dl discrediteaza pe fb vreo firma care ii trimite o oferta de tevi la de 3 ori pretul de pe piata, cat sa se simta ofensat. Ea poate nu stie cum sa castige colaboratorul prin argumente, dar el joaca precum un vulpoi batran avid sa arate ca are ceva de spus extrem de important pentru natiune.

    Reply
    • Arhi
      Arhi says:

      lol, secretul corespondentei:))))) am ras real life. pentru informarea ta, orice mail pe care il trimiti in inboxul meu imi apartine si am dreptul de a face orice doresc cu el. la fel, orice scrisoare fizica trimisa mie. poate ar fi bine ca, inainte de a emite opinii juridice cu vizite in instanta, sa te informezi care sunt legile, in mod real. educatia pe internet si la filme e deficitara. succes pe viitor si indrepta-te mai mult spre carti.

      Reply
      • Cristina
        Cristina says:

        Arhi, bine ca esti tu informat. Citesc, multumesc de grija, dar nu tin neaparat sa fiu specialista in toate domeniile. De altfel, m-am legat de chestii invatate la scoala- fjsc. Dar, ce sa zic, atitudinea ta e, intr-adevar grozava! Noi romanii, nu stim sa dam un feedback fara sa fim acri? Atitudinea te subclaseaza.

        Reply

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] cum scriam şi AICI “ai bani, mănânci, n-ai bani, nu ţi-e foame”. Cam aşa merge bunul simţ pentru cei care îl […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *