Acum că am văzut că nu ne ia mai mult de o zi să ne schimbăm după cum bate vântul, moda, trendurile woke, să ne identificăm a orice dă bine în ziua respectivă pe trendul global și internautic dacă vine un băiat simpatic care ne vorbească despre iubire, înțelegere și spune căcanoi nu a mai văzut niciodată, zic să revenim la oile noastre. Care suntem.
Schimbarea asta de la huiduială la aplauze nu e nouă la noi. Este în fiecare dintre noi care s-a întors la vreun fost care a venit cu promisiuni frumoase. Este mă bate, dar mă iubește. Este mă înșeală, dar tot acasă se întoarce. Este am primit găleata cu făină și ulei la alegeri. Este nevoia aia de a implementa capul plecat sabia nu-l taie, este speranța aia proastă de a-l crede pe omul ăla care te-a mințit că se schimbă, este nevoia disperată de a fi plăcut de ceilalți.
Suntem atât de neiubiți că am dat 800 de lei pe bilet ca să ne spună Chris Martin că suntem cei mai minunați și ne iubește necondiționat chiar dacă am fost cam de kkt în prima zi. Suntem atât de neiubiți că în prima seară ne-am exprimat dezacordul și omul ne-a părăsit și a plecat supărat la hotel. Apoi și-a adus aminte că s-au strâns 15-20 milioane de euro din vânzarea de bilete și a dat-o cotită, făcând fix același lucru, dar cu povestea – huiduie-mă, Românio, bate-mă, fă-mi ce vrei că eu nu te părăsesc niciodată! O să mai cânt pe la alții, dar mă voi întoarce căcatine nu există!
Repet – când oamenii au huiduit ca să-și exprime dezacordul s-a supărat și întristat nenea Chris. Sau, cum au zis ai noștri „era vizibil afectat și cătrănit”. A doua zi, de frică să nu mai pățească la fel, a zis publicului să huiduiască la comandă. Unu, doi, trei, și huoooooooo. Și publicul care a zis că ce de kkt au fost elitiștii din prima zi care au huiduit că așa nu se face, că suntem o țară de domni ce plm, publicul ăsta a huiduit și el. La comandă. Că așa a zis nenea Chris. Plus că a zis că ei au huiduit mai frumos decât ceilalți. Care au fost de kkt. Dar el oricum iubește pe toată lumea necondiționat.
Da, a fost o lecție de PR foarte bună, dar asta pentru că suntem noi proști. Bine, care nu e prost e rasist, se știe, de la nașu mare!
Chris Martin a dovedit cât de superficial este prin simplul fapt că nu s-a interesat nici măcar o secundă despre țara asta și despre oamenii ei. Nu a ascultat păreri legate de repercusiuni. Nu l-a interesat că poate unii folosesc boți sau AI ca să își crească ciferele. El e expresia aia și cu p în c și cu sufletu-n rai. Adică nici nu îl interesează ce iese, dar dacă iese de kkt suntem noi de kkt și ne iubește în continuare. Frumos, nu?
Bașca mai și minți. Ba se plimba el pe străzile Bucureștiului (și nu l-a recunoscut nimeni, clar!) și a auzit oameni cântând prin centrul vechi pe străzi și ce norocoși suntem noi cu atâtea voci! Cum naiba se face că de 21 de ani de când stau în București, prin centrul vechi am auzit doar oameni care cântau cover-uri, sau la vioară, sau la clape, sau la chitară. În viața mea nu am auzit pe stradă în centrul vechi vreun aaaaaaaaaaaaaaaaa și ooooooooooooooo. Apoi zici de fapt că ai stat pe tik tok sau youtube și era băiatul ăsta in trending. Deci nu era din centrul vechi. Dar asta se ascultă în România. Muzica minorităților pentru că diversitate și incluziune.
Chiar ascultam a doua zi la radio o discuție pe tema vizualizărilor. De ce au manelele milioane de views? Pentru că manelele nu sunt acceptate la radio-uri. Radio-urile au câteva de milioane de ascultători zilnic. Deci melodiile străine sau românești care se dau de minim 10 ori pe zi la radio înmulțite cu câteva milioane de ascultători pe zi, ies la și mai multe milioane de ascultări decât manelele. De aia au manelele atâtea milioane de views. Că doar pe youtube se pot asculta de către publicul lor. Care, dacă e să le comparăm cu ce am zis mai devreme, nici nu mai par multe.
Să ne înțelegem. Mie îmi place/ plăcea Coldplay. Ascult de bună voie și mai și știu cam toate melodiile. Ba i-am mai și văzut in State pe un stadion cu 80.000 de oameni. Unde l-au avut invitat pe Bruce Springsteen. Tot defavorizat și el. Acolo nu a mai fost nici circ și nici scandal. Îmi place show-ul. Nu-mi place, în schimb, să fiu luată de proastă. Nu-mi place să plătesc friptură și să primesc crănțănele pentru pisici. Nu-mi place să fiu făcută în diverse feluri dacă nu accept ceva cu forța. Și nu-mi place să fiu gaslighted. Că am avut câțiva foști care făceau asta. Și nu am stat nici acolo.
Și nu sunt rasistă. Nu sunt nici mincinoasă. Nici nu am huiduit. Nici nu ascult manele pe furiș. Ba chiar am ascultat asumat. În liceu ascultam Ochii tăi de la LA lângă Prodigy. Acum nu mai ascult manele intenționat. Nu simt această nevoie. Nu merg intenționat la concerte de manele și nici nu mi se pare că oamenii care ascultă un gen de muzică sunt mai buni decât alții. Diferența o face, intr-adevăr, IQ-ul. Dar IQ-ul nu garantează bunătatea.
In zona în care am avut eu bilet cred că au fost vreo doi oameni care au huiduit. Atât. Restul am rămas pe silent, șocați, uitandu-ne unii la alții și ascultând mizeria aia de behăială. Unde behăială a venit la pachet cu un ego de băiețaș care a zis că poate îl cunoaștem că e în trending. Nu știu cum se face că oamenii ăștia din trending nu umplu stadioane cu 50.000 de oameni și nu vând bilete de 15 milioane de euro. Păi dacă te cunoștea cineva de acolo, cineva care te ascultă și îți face vizualizările alea, crezi că mai apăreau huiduieli?
Nu a fost rasism (chit că sunt și mulți din ăștia printre noi). De ce? Pentru că atunci când a urcat băiatul pe scenă tot stadionul l-a aplaudat. L-A APLAUDAT. Și când a urcat pe scenă și a primit aplauze avea aceeași etnie și culoare a pielii. Ba chiar a fost lăsat să cânte un minut jumate. De abia după ce a început să behăie afonic cu aaaaaaaaa și ooooooo au început huiduielile.
Scria cineva pe fb că dacă primești altceva la restaurant sau găsești un fir de păr în mâncare nu continui să mănânci, te ridici și pleci. Acum întreb și eu. Înainte să pleci, plătești sute de lei mâncarea și zici „lăsați așa că e ok”? Ținând cont că tot stadionul ăla a fost cu vibe-ul varză după moment, aș zice că poate ar fi trebui să plec. Sau să plecăm. Întrebarea e – dacă NU huiduia nimeni (din politețe, că suntem o țară de domni și doamne) și pleca tot stadionul și cereau oamenii toți banii înapoi, ii primeau? Înțelegeau Coldplay și organizatorii mesajul și ne dădeau banii inapoi? Serios, hai să nu mai fim bătuți în cap. Că nici Coldplay, nici organizatorii, nici casa de discuri nu promovează toleranța și incluziunea pe gratis. O promovează pe bani. Ai noștri, nu ai lor.
Am văzut atâta toleranță și incluziune la câțiva din cântăreții noștri, de la Smiley la Despot, de mi-aș dori să îi întreb de câte ori au dat bani să meargă la concerte de manele. Să plătească bilet și să meargă intenționat. Că așa din canapea și pe banii altora toată lumea poate să susțină orice. Am văzut video cu oameni care mai aveau puțin și plângeau cu lacrimi adevărate că vezi doamne a fost mama băiatului acolo și ce o fi fost în sufletul ei când a auzit un stadion care i-a huiduit copilul. Eu aș vrea să întreb și ce a fost în sufletul mamei când băiatul ei a scos clipuri cu femei care, mă scuzați, își iau limba în gură. Femeile aproape goale cărora băiatul ei de douăjdeani de lipește bani pe buci și le pune să danseze pentru el. Nu mai pot cu ipocrizia! P. S. Mama lui e Carmen de la Roma și cântă același gen muzical.
Știu că e greu de acceptat când nu ești bun. Dar chiar dacă bagi ca struțul capul in pământ, restul lumii te vede. Așa că joci cartea rasismului că asta prinde. De acum nu trebuie să mai fii competent, talentat, muncitor sau cu bun simț. Poți să freci duda și dacă te trimite cineva la muncă zici că e rasist. Nasol e că eu, având fața albă, nu pot să joc cartea rasismului și trebuie să mă duc la muncă. Și să fiu și competentă. Dar mă gândesc serios să mă identific cu o alpaca și poate merge cartea aia.
De ce au huiduit românii? Din două motive. Pentru că de câțiva ani, la fiecare concert sau festival la care mergem pe UN TEANC de bani ni se bagă pe gât o manea. Nu țigănească, nu lăutarească, nu simfonică, nu de la cineva cu sindrom down, nu de la cineva fără o mână, nu de la vreun băiat care cântă în centrul vechi la vioară. Nu. O manea. O manea cu versuri de jale, de dușmani, de cum să furi și să fentezi legea, de cum să scoți fete la produs, de cum dacă ai bani poți să faci orice. Qed. O manea de la oamenii ăia care aruncă cu valută și care zic că femeile trebuie să danseze pentru ei ca să-și merite banii. Banii ăia care se lipesc de frunte fără factură, fără taxe și impozite, fără anaf, fără declarații.
Dacă asta e clasa defavorizată, atunci vreau să fac și eu parte din ea. Că m-am săturat și eu de taxe, impozite, contribuții la stat și la sănătate și la pensie și la tot. Asta e clasa defavorizată care are 39 milioane views și multe valize cu cash?
Și au mai huiduit și pentru că efectiv a fost foarte, foarte proastă prestația. Aș vrea și să nu fim proști și să credem că cei de la Coldplay l-au ales pe băiatul asta pentru vocea lui. Că Martin nu e prințul din Cenușăreasa care a mers să „probeze” fiecare voce din regat și asta era cea câștigătoare.
Mă doare în suflet și în creier prostia. Mă doare fizic. Mă doare și că mergem pe fentă de bună voie. Chris se plimba prin București și a auzit niște voci superbe cântând pe stradă. Și s-a gândit că România are voci super. Și apoi a făcut un research și a ieșit băiatul. Nu a ieșit nici vreo soprană, nici vreun Adi Minune, nici vreun student la conservator, nici vreun solist de la altă trupă, nici măcar Inna care rupe pe afară. A ieșit un băiat care ba era necunoscut, ba avea 39 milioane views și care întâmplarea face, ca după circul de miercuri, joi să fie anunțat la festivalul Beach Please. Practic, ce miracol, ce minune!
Faza e că dacă era cunoscut băiatul și cânta el undeva și veneau ăia 39 de milioane de views să il asculte, de ce mai avea nevoie de Coldplay? Că asta e altă chestie zisă de Martin – că ei aduc pe scenă tineri anonimi să îi facă cunoscuți. Apropo, în UK au avut-o invitată pe Shakira, tot o tânără necunoscută. Păi avea nevoie că probabil el chiar era necunoscut în afara bulei lui. Și cum ajungi cunoscut în țara noastră? Prin scandal, că prin muncă am văzut că nu merge. Vezi Gheboasă, vezi Erika Isac. Care, pe aceeași linie, pac și ei un concert, un festival, un astea. Că sunt la aceeași casă de discuri ca băiatul ăsta.
Deci oamenii ăștia de la casa de discuri au făcut și ei un ban cinstit pe biletele noastre. Că așa e în tenis. Și toate scandalurile legate de muzică par să fie cu artiști de la aceeași casă de discuri. Ce miracol, ce minune, ce coincidență!
Pe pagina de Facebook, Vlad Babașa (că așa il cheamă) scrie că e impresariat de Forward Music Agency. Bine, scrie doar la el că pe site-ul firmei nu apare. Probabil așteaptă oamenii să treacă scandalul ca să ii urce poza. Tot firma asta îi impresariază și pe Gheboasă și pe Erika Isac. Deci fix ultimii doi din scandalurile mari. Tot firma asta se umple de bani din business cu Primăria Sectorului 3, la nenea Robert Negoiță. Încasări de 22.6 milioane de lei anul trecut. O firmă cu 15 angajați. Șmecherie frațiwear! Mai zi-mi o dată cum este despre toleranță și clase defavorizate!
Auziți, dar de ce aveți atâta nevoie de manele și scandal? Nu aveți suficienți oameni care vă ascultă? Ăia care vă fac milioane de views nu vă plătesc bilete cum noi, elitiștii proști, plătim altora peste care voi întrați cu forța? Că acolo se vede treaba – dacă fanii vă dau bani pe bilete sau nu.
Deci, nu a fost rasism. A fost apărare. A fost apărare pentru că noi, ăștia elitiști, am fost mooiți și cu banii luați. Dar nu sună bine asta, nu? Nu merge victimizarea dacă o punem așa.
Chit că nu mai am puterea să discut pe subiectul acesta am scris ca să rămână pe blog. Am scris ca peste niște ani, când cei de la Coldplay care ne iubesc necondiționat nu se vor mai întoarce aici (că cine ar mai da bani din nou după un kkt?) să ăi mai dau un share. Am scris pentru că ăștia care ne iubesc necondiționat nici măcar nu au menționat show-ul pe pagina lor. Doar pe cel care a ieșit bine. Întrați acolo să vedeți comentarii. In rest, rămâne cum am stabilit. Plin de sentimente și lacrimi și toleranță. Toleranță cu forța, băgată agresiv pe gât. Ca în comunism.
Ce am mai citit explicat cu argumente pe subiect. Cristi Pantazi (G4Media), Mihai Dinu (Europa fm), Gabriela Iordache (Defapt), Mariciu, Zoso. Am mai scris despre asta AICI și AICI.
Photo by Antoine J. on Unsplash
Mulțumesc.
Eu am simțit cam așa:
Daca te duci la teatru și iți place atunci aplauzi. Daca nu îți place nu aplauzi. Actorii simt că nu au fost aplaudați.
Pe un stadion dacă îți place ce se întâmplă urli, tipi, sari, faci absolut tot ce îți zice corpul. Daca nu îți place faci exact la fel: Urli, Huidui, Fluieri – căci doar așa artiștii știu ce se întâmplă în public.
Stai linistit, ca si la teatru si la opera se huiduie :)) Sunt curios ce ar face romanii nostri daca la opera din bucuresti s ar huidui ca la bayreuth
N-am vazut in veci sa se huiduie la teatru sau opera de cate ori am fost
Înseamnă că nu mergeți la teatru foarte des…
Eu am huiduit. Nu mult, imi pare rau pentru baiatul ala ca sigur s-a simtit prost, dar e un risc asumat.
Din pacate in presa si influencerii care au comentat sunt relatari ale celor care NU au fost acolo. Ma bucur sa regasesc la tine multe elemente importante ale povestii, dar suntem o minoritate cei care judecam asa.
Pana la urma gafa majora a fost a echipei celor de la Coldplay. Si nu a fost una singura: prima a fost ca s-au lasat influentati de romanii din echipa in alegerea manelistului, argumentele cu vizualizarile fiind o simpla minciuna. A doua gafa mare a fost ca nu au stiut exact contextul cel mai probabil si nu au fost atenti la introducerea manelistului in scena. Discursul lui Chris in prima seara a fost un clickbait: ne-a trimis cu gandul la clipul cu cantaretul care canta in centrul vechi din Bucuresti si pe care l-au filmat ei pentru un story pe facebook, apoi ne-a laudat talentele si a introdus manelistul pe scena, nimeni nu il stia dupa figura pe baiat, motiv pentru care multi au crezut ca e vreun cantaret tanar, asa ca am aplaudat de incurajare, eram toti curiosi oare ce urmeaza. Mai mult, manelistul a facut cateva triluri, nereusite, dar publicul nu a reactionat, cumva lumea a inteles ca e un manelist si s-a gandit ca urmeaza si sa cante ceva impreuna cu Chris…ceva stilizat, ceva care sa incerce sa fie si pe placul unui public diferit…ulterior a inceput sa cante o piesa formata din doua-trei note muzicale lalaite care sunau foarte rau…au mai fost vreo 15-20 de secunde de ascultare si ulterior din tacerea si uluiala care cuprinsese intreg stadionul a fost un grup mai din spate care „a ridicat primu piatra”, au inceput huiduielile care s-au extins la o parte mare din stadion, o alta parte mare a ramas tacuta. in jurul meu nu s-a huiduit, eu am huiduit foarte putin si cativa din jurul meu au inceput sa aplaude ca sa imi faca mie in ciuda. Gafa majora a celor de la Coldplay a fost ca in acel moment EI au declansat un scandal cu tente rasiste, ei au generat asta si exista riscul chiar fizic sa existe ciocniri. Acest lucru a fost remediat a doua zi cu discursuri mult mai explicite: urmeaza o manea…fiti blanzi.
A treia mare gafa a celor de la Coldplay a fost faptul ca ne-au jignit: vezi doamne huiduielile din prima zi au fost de cacat, uite ce huiduieli frumoase in a doua zi, la cerere, apoi cine n-are chef sa asculte manele sa se duca la baie sau sa stea pe telefon…o atitudine sfidatoare la adresa prostilor care nu au fost de acord.
O alta mare gafa a fost faptul ca Chris a dat dovada ca e 0 la a face ceva singur de capul lui. Putea foarte bine si in prima zi sa discute problema cu publicul in momentul in care au inceput huiduielile, putea sa aplaneze, puteau sa schimbe piesa pe loc si sa cante ceva care sa imbuneze pe toata lumea…o piesa coldplay, imagine de la beatles…putea sa zica doua vorbe. a ales sa taca fix ca kktul in iarba.
Pentru mine experienta concertului a fost oribila, dupa manea m-am retras de langa scena in spatele stadionului si am vrut sa plec dar prietena mea a insistat sa ramanem.
Miscare excelenta de PR pentru cei din spatele manelistului: au castigat notorietate chiar si la nivel mondial pentru manelist. Marii pierzatori pe langa cei 50 de mii de oameni de pe stadion au fost chiar cei de la Coldplay pentru ca au fost atrasi ca prostii intr-un scandal, ei fiind un colos la nivel mondial si facand astfel PR aproape pe gratis unui manelist de foarte mica anvergura.
Sincer OK și felicitări!
Archibald Udubeașcă
99% de acord cu tine. Doar la LA ca erau maneliști mi-a dat o lacrimă, ca niciodată nu i-am considerat așa 🙂
Cetățeanul englezesc avea dreptate, că una-i să te piși contra vântului din întâmplare și alta-i s-o faci conștient că îți uzi izmenele.
Dacă intr-adevar au făcut invitația pe baza vizualizării de pe YouTube de ce nu l ai invitat pe Luis Gabriel….are 170 mil de vizualizări la piesa Toate diamantele ….
*vizualizării
*l-au
E foarte sanatos sa huidui cand ti se face o magarie, cel care a facut-o trebuie sa stie ca e rau daca face asa ceva.
Big like! Am tot incercat si eu sa le explic unora, dar au ochelari de cal. Exact cum ai spus, daca era vorba de rasism, era huiduit din prima clipa in care a pus piciorul pe scena. Dar nu… oamenii l-au lasat si cand au auzit ce canta s-au manifestat. Oamenii sunt satui de manele si de ce reprezinta ele. Le-am atras si eu atentia catorva influenceri si youtuberi/streameri de pe twitch care ii iau apararea, dar nu ai cu cine. O tin pe a lor cu rasismul. Le-am atras atentia inclusiv ca il apara pe unul care a scris versuri de te ia greata si care abordeaza teme impotriva carora ei lupta. Raspunsul: suntem noi rasisti, nu e vorba de versuri, incercam sa gasim justificare. Ma intristeaza sa vad cat de obtuzi sunt unii oameni si cum nu pot analiza mai in detaliu situatia. Se pare ca fix cei care striga de altii ca sunt analfabeti functional sunt la randul lor analfabeti functional.
Nu exista iubire neconditionata pt artist sau pt fani. Daca nu-ti place cum canta sau cum sunt artistii, nu-i iubesti. Si artistul nu va iubi oamenii daca il huiduie sau daca nu se duc la concertul lui.
Oile s-au conformat in a 2-a zi si au facut ce a zis bo$$ul. In prima zi au actionat natural, exact cum au simtit. Pt ca daca nu poti sa-ti iei banii inapoi pt ce ai platit, macar sa stie vanzatorul ca nu iti place ce iti da.
Pt diversitate, trebuie sa nu ne placa si sa consumam orice, pt ca atunci orice devine comun si nu va mai fi diversitate ci omogenitate.
Ps. Nu ma dau in vant dupa Coldplay si dupa manele nici atat. Dar fiecare cu gustul si placerea lui.
Bravo!Nimic nai mult de spus.
Corect! Lipsa coloanei vertebrale la infuenveri sau „vedete” autohtone vine din slaba pregătire muzicală. Ideea că orice +orice înseamnă neapărat eclectic și are astfel valoare arată necunoaștere de stil, de gen, de original + origine, simbolurile, semne, ritm , aritmic etc. În rest improvizația și dacă nu ieșit cu maneaua behăită, trebuie băgat orice pe gat că a fost Coldplay și ce dacă a greșit
Mie îmi pare rău că nu s-a huiduit și la al doilea concert. Așa era treaba clară. Am plecat pe fentă și am reușit să părem și proști și dezbinați.
Singura precizare e ca au pus pe pagina lor de IG si concertul de la Bucuresti (acum 4 ore)
Cel mai corect si complet articol. Din pacate, suntem putini care intelegem abstractul din toata povestea asta.
De curiozitate (ca nu sunt fan Coldplay) am intrat pe website-ul lor si am mai cercetat nitel: nu au date de concert in UK ptr acest turneu al „tolerantei, diversitatii, bla, bla”. Au doar 4 showuri in Dublin, care clar nu e UK. Nu de alta, dar intamplarea face ca eu traiesc de 7 ani in tara lor. In alta ordine de idei, „Anglea” e plina de bullshitul asta cu acceptarea diversitatii, toleranta, etc,in absolut toate domeniile si industriile. Doar ca ei sunt cam refractari. Pentru ca Brexit, agentiile de munca au contracte cu tari ca: Nigeria, Zimbabwe, Ghana. Ce fac „tolerantii” de englezi? Se plang ca s-au cam inmultit persoanele de culoare….
Ileana, se vede ca nu esti fan, pt ca daca ai fi ai fi stiut ca deja au avut 6 concerte in Londra pe wembley arena cu “Music of the spheres” si au avut si 2 in Glasgow, ca noi astia din Irlanda care un suntem din UK de-atunci ne-am luat bilete si îi asteptam în Dublin. Turneul a început pe 8Martie 2022 nu a început la București
M am tot întrebat dacă Chris era ok când a intrat în show. Cald dar … am tot avut senzația ca nu era in forma. … poate e doar o impresie. În rest , da , și eu cam tot așa ..
Feedback-ul (ca aplauzi, ca nu aplauzi, ca te inclini, ca fluieri, ca pleci) e important.
Ce intelege artistul din „feedback” necesita o explicatie (care, de obicei, va fi data de „agent”).
Ce intelegeri au avut agentii implicati pentru intamplarea asta, e intelegerea lor, care a ajutat niste fonduri sa se duca de colo, colo (dar care a stricat seara multor platitori de bilete).
E important, totusi, ca artistul sa inteleaga ca a fost putin pacalit in a promova un lucru pe care nu il intelege, si care nu ii aduce nici un avantaj prin asociere.
1. Artistii” cunoscuti” asteapta dupa colt sa se dea liber la manele.
Maneaua este un filon de aur care asteapta sa fie exploatat.
Ce avem acum este doar mocirla: behaiala si mesaje de excluziune.
2. Paula Selling a incercat sa se apropie de „manea” si ce si-a auzit dupa …
3. Smiley este foarte aproape de manea cu unele melodii dar nu are curaj ca sa nu fie marginalizat.
Romanii sunt satui de cocalarisme, tiganisme si manele. Nu-s asa iubiti cum credeau si nu le-a convenit. Aia e, sanatate, spor cat mai mult la emigrat.
Firmele de “muzica” ( case de discuri, producatorii) au ajuns la maximul de public care da bani pe manele ( albume, concerte) . Asa ca incearca prin metoda “progresismului” sa impuna ceva unui alt public . Publicul e denunit rasist , pe motiv ca nu asculta manele. Manele se cinta in multe tari si nu este exclusiv muzica unei etnii.
De ce nu au adus un/o solist/solista de romanțe? ( romanța se cinta numai in romania si ungaria) un gen de muzica “defavorizat” de vremuri
Love you!
Amin! Rezonez cu tot ce ai spus…S-a dat o luptă în mine zilele astea în legătură cu ceea ce credeam despre Coldplay/Chris Martin vs. ce s-a întâmplat la show’urile astea și concluzia e că pur și simplu nu are cum să existe autenticitate 100% într-un act artistic (cel puțin nu la nivelul ăsta). Speram la un 90%, în cazul Coldplay (yeah, yeah, naivitate…) :)) Never meet your heroes…cam așa.. Felicitări pentru articol!
Asta cu never meet your heroes am trait-o cu un mare regizor de teatru din UK. Am avut ocazia sa fac un interviu cu el acum foarte multi ani si a fost absolut oribil. Total opus omul a ce parea in spatiul public. De atunci si eu zis pas la heroes.
Ba chiar student la conservator este acest băiat :)) vis a vis de “ nu era nici un X, nici un Y etc”.
da, am aflat dupa. si cu ce ne ajuta exact? ca si ciomu a fost doctor.
„Și nu sunt rasistă” – ba ești.
Și e păcat, pt că ideea de bază a articolului (că totul a fost o escrocherie, începînd cu vizionările umflate cu boți și sockpuppeți pe youtube, continuînd cu povestea cu auzitul îmtîmplător în Centru Vechi, și terminînd cu scandalurile create artificial pt. promovarea unor „artiști” de carton) e absolut corectă.
De ce a trebuit s-o acoperi cu mizerii rasiste, și trope ordinare legate identitatea de gen? Citește încă o dată ce-ai scris:
„Poți să freci duda și dacă te trimite cineva la muncă zici că e rasist. Nasol e că eu, având fața albă, nu pot să joc cartea rasismului și trebuie să mă duc la muncă. Și să fiu și competentă. Dar mă gândesc serios să mă identific cu o alpaca și poate merge cartea aia”.
Chiar crezi sincer că doar cei „albi” merg la muncă și plătesc impozite în România? De fapt dacă-i vorba de muncă-muncă pe bune, sînt probabil vreo 20 de ani de cînd n-am mai văzut un român „alb” la tăiat de lemne în pădure sau muncind pe cîmp. FWIW.
ma bucura nespus cand primesc comentarii de la curajosi de pe internet care pot sa comenteze doar daca nu isi dau numele real. bravo!
Un articol foarte bun.
De acord total cu toate ideile din articol.
Interesant articolul, deși nu sunt de acord cu tot ce ai scris. O chestie pe care am invățat-o după 30 de ani de stat în SUA este că de fiecare dată când am spus că nu sunt rasist, de fapt eram. Fara excepție. Și nu că m-a convins cineva, m-am prins singur pe măsură ce înțelegeam contextul. O zi bună.
Idem 🙂
Cel mai bine e sa -ti ceri banii inapoi pe motiv ca nu ai fost satisfacuta de prestatie si de show. A sarit calul, eu nu am fost la concert, nu sunt in Romania. Da, Chris Martin de fapt a dezamagit publicul daca nu a oferit o experienta placuta.
Cu cat nu reactionezi la modul sa-i doara cu atat isi vor permite mai mult, fapt pentru care a doua zi a facut si „dresaj”, antrenand si dictand reactia publicului.
Daca lumea isi anula biletele nu mai avea genul asta de comportament. Nu, ai venit si ai platit pentru a asculta un anumit gen de muzica si o anumita formatie nu a”altceva”.
Am vazut concertul la Budapesta. Eram curioasa sa vad cine intra pe scena in deschidere, stiind ce sa intamplat la Bucuresti.Nu a excelat cantareata. Nu a prea fost bagata in seama de public si atat. Cred ca, Chris Martin este un om de o finete si o eleganta aparte. Asta a reiesit de cum a dialogat cu publicul din Budapesta. El a dat o sansa unor artisti, i-a invitat pe scena, mai departe este treaba lor sa faca ceea ce stiu; daca stiu. In Bucuresti se asculta manele. In Romania la radio, muzica are tendinte de manele. Avem Cluburi unde se canta numai manele. Daca asta place la public, ce sa facem minoritarii ?!… !!!..dam cu noroi in toti dar in Romania se asculta manele….eu personal nu ascult muzica romaneasca usoara, ca aduce a manele….
Multa incrancenare pentru nimic. Oricate pareri, mai scurt sau mai exagerat de lung expuse, as citi pe marele subiect al manelei de la concertul Coldplay, ma frapeaza cata nevoie exista in voi sa justificati la nesfarsit o reactie urata la un moment peste care puteati sa treceti cu gratie. Cu cat o intoarceti mai mult pe toate partile, cu atat se simte mai tare exagerarea si gratuitatea. Atata caz, pentru un moment de 3 minute. Nu, daca am un fir de par in mancare la restaurant nu ma ridic si plec. Si nici daca am primit altceva decat ce am comandat. Ci ii spun chelnerului in mod politicos si sper sa gasim o solutie sa rezolvam situatia. Nu fac scandal, nu huidui, nu ma ridic si plec. Sunt niste oameni si de partea cealalta a reactiei mele. Asa ca mai get over yourselves si mai preocupati-va de subiecte reale. De zile intregi asistam la dovezi ale fraudei la vot in Bucuresti si voi eclipsati subiectul cu marea controversa a manelei la Coldplay. Un part.
Bună să vă fie inima!
Eu n-am înțeles, de când a devenit rasism, să nu-ți placă un gen de muzică?
Nu-mi place nici Death metal de exemplu, și nu ma interesează din ce rasă sunt soliștii…
Nu-mi plac manelele ultimilor 20 de ani, pentru că în ele mesajul este despre cât de fain e să fii curvar, golan, hoț, tâlhar sau pește, să câștigi bani din mizerii umane, și să te dai mare cât de deștept ești și cât de mult te urăsc dușmanii și poliția pentru succesele tale.
Și toate astea cam pe aceeași melodie, întreruptă pe alocuri de „sooo” și „oooo”, cu bani aruncați cu emfază peste genialii cântăreți.
Nu știam că a disprețui aceste melodii și versuri de kkt, e rasism.
În cazul prezentat, nu cred avea nimeni nimic contra persoanei Babașa ci contra mesajului din melodia cântată de el.
Dar de dragul corectitudinii politice trebuie sa iubim și genul ăsta muzical(?), la fel cum în curând ne vor băga pe gât și obligativitatea respectării și incluziunii în spectacole live și a disperaților cu genurile multiple care folosesc pluralul drept singular și se lălăie pe scene sau care alegorice, dar se identifică ca fiind artiști.
Sper ca măcar în România, dacă maneliștii au libertatea să-și exprime în cântec (și nu numai), admirația pentru activități mizerabile, să le rămână și oamenilor care trăiesc muncind, libertatea de a nu le plăcea ceea ce ei definesc muzică infectă și comportament aberant dar li se baga cu degetul pe gât, la orice ocazie.
Frumos spus totul,dar nu sunt de acord cu dvs.in unelr privinte.Nu ma leg de aspectul de marketing si implicarea echipei Coldplay in tot ce a reprezentant concertul lor,pentru ca ei au avut o viziune,care clar nu a corespuns cu cea a publicului. Nu agreez nici comparatia cu mersul la restaurant,desi chiar si in acea ipostaza poti lua atitudine fara sa te lepezi de educatie.Personal consider ca huiduitul nu-si avea loc in acel context.Mi se pare un comportament neadecvat,mai ales daca-l raportam la cele cateva minute de prezenta pe scena. Cred ca tacerea era mai indicata si daca suferinta psihica era atat de mare,se putea manifesta si ulterior in acest frumos mediu online. Si nu cred ca a fost vreodata vorba despre rasism(poate doar in mesajele trimise ulterior omului),ci doar de o gresita abordare a unui moment ce nu era pe plac. Uite asa omu” a devenit cunoscut(personal nu stiam cine este),romanul a mai capatat o eticheta(ca ne place sa dam etichete),ne mai sepram putin si avem despre ce sa vorbim pentru o lunga perioada de timp.
[…] Tot ce trebuia spus despre cele două concerte Coldplay; […]
„Iubesc filmele psihologice și istorice și recunosc, am nevoie și de siropoșenii mișto din când în când” (…descriere autor).
Cam amesteci de toate pentru toți pe un subiect ce prinde în acest moment (lumea cauta „analize”, „opinii” in rândul „elitelor” … pentru ca nu prea știe ce sa creadă cu propriul creier).
Acest articol aduce de toate pentru toti. „Luati de-aci ! Va ajuta sa va confirme convingerile !”
„Corect punctat !” (De ce foarte multi români răspund „Corect”, in loc de „Îti împărtășesc opinia”, ca doar nu deține nimeni adevarul absolut).
Nu se aude la radio sau in oraș … dar are vizualizări pe Net.Deci sunt, probabil, cenzurați.
Când locuiești în mahala, tot ce-ți mai rămâne este viclenia !!
Manelele, vrem nu vrem, sunt un strigat împotriva stereotipurilor, marginalizarea si ura cu care se confrunta in mod REAL minoritatea romilor în România.
Nu mai dorim manele, hai sa luptam împotriva discriminărilor (încurajate de acest gen de „analize”)
Nu-i radioul cauza, avem Taraf TV si inca niste canale „culturale” la fel. Tiganii stau pe telefoane in timp ce „gagii” sunt la munca. Iar atunci cand vin acasa gagiii (albii) cauta pe youtube o varietate de subiecte, muzica ocupand un loc secundar. De-aia sunt atat de multe vizualizari la manele. Cand ati vazut un tigan urmarind in tramvai o dezbatere politica sau un documentar al lui David Attenborough? Doar manele la volum maxim. Nu e rasism, e fapt.